середа, 5 листопада 2014 р.

Аудіовізуальні засоби навчання

Аудіовізуальні засоби навчання (АВСО) (інакше кажучи - «слухозрітельние» від лат. Audire чути і visualis зоровий) - особлива група технічних засобів навчання, які отримали найбільш широке поширення в навчальному процесі, що включає екранні і звукові посібники, призначені для пред'явлення зорової та слухової інформації . 
Поділяються на (за класифікацією Ляховицкий): 
- Візуальні (зорові) засоби (відеограми) - малюнки, таблиці, схеми, репродукції з творів живопису, транспаранти, діафільми, діапозитиви; 
- Аудитивних (слухові) засоби (фонограми) - грамзапис, магнітозапісь, радіопередачі; 
- Власне аудіовізуальні (зорово-слухові) засоби (відеофонограми) - кіно-, теле-і діафільми зі звуковим супроводом, програми для ЕОМ. 
Інша класифікація АВСО включає екранні, звукові і екранно-звукові засоби (за класифікацією Зельманова). 
Аудіовізуальні засоби навчання можуть бути: 
1) навчальними, спеціально призначеними для занять мовою і містять методично оброблений навчальний матеріал (наочні посібники); 
2) навчальними, створеними для занять з інших дисциплін, але залучаються в якості навчальних матеріалів з мови (засоби наочності); 
3) природними засобами масової комунікації, що включаються в навчальний процес. 
Аудіовізуальні засоби навчання займають особливе місце серед інших засобів навчання і мають найбільш сильний вплив навчальне, оскільки забезпечують образне сприйняття досліджуваного матеріалу і його наочну конкретизацію у формі найбільш доступною для сприйняття і запам'ятовування; є синтезом достовірного наукового викладу фактів, подій, явищ з елементами мистецтва, оскільки відображення життєвих явищ відбувається художніми засобами (кіно - і фотозйомка, художнє читання, живопис, музика та ін). 
Дидактичні особливості аудіовізуальних засобів навчання: 
- Висока інформаційна насиченість; 
- Раціоналізація підношення навчальної інформації; 
- Показ досліджуваних явищ у розвитку, динаміці; 
- Реальність відображення дійсності. 
Подкаст лекції:

Немає коментарів:

Дописати коментар